חסר רכיב

רחל שחר

רחל שחר
ג בסיון תש"ח - ב באייר תשע"ז
10.6.1948 - 27.4.2017

רחל נולדה בירושלים בתאריך 10.06.1948, בת זקונים שהצטרפה לשמונת אחיה ואחיותיה. כשהייתה רחל בת ארבע נהרגו שניים מאחיה מנפל של פגז, והמשפחה- ההורים והאחים מרים, אברהם, שרה, יהודית ורחל עברו לגור ביפו בשכונת עג'מי.

רחל למדה בבית ספר לבנות בנווה צדק.

זמן קצר לאחר מכן, נפטר אביה של רחל, והאם הלכה אף היא לעולמה מעט אחריו. עול הפרנסה נפל על שרה הבכורה. מרים כבר הייתה נשואה, האח אברהם היה בצבא ויהודית על אף גילה הצעיר יצאה גם היא לעבוד.

 

בגיל שש וחצי עברה רחל לקיבוץ נווה איתן, שם התארחה במשפחת אומנה.

הורי המשפחה מינה ושלמה שחר בקשו לאמץ אותה רשמית, אך האחיות, שרה ויהודית התנגדו לכך והוציאו אותה מהקיבוץ. הן העבירו אותה למסגרת עליית הנוער שהפנתה אותה לקיבוץ חצרים. בשנת 1959 בהיותה בת 11 שנים הצטרפה רחל לכיתה ה' לקבוצת נחשון - הכתה הראשונה בבית הספר היסודי שבחצרים.

 

רחל עברה עם כל ילדי קבוצת נחשון לבית הספר התיכון החקלאי "אשל הנשיא" ללימודי חקלאות וכלכלת בית וסיימה את לימודיה בשנת 1967 בעיצומה של מלחמת ששת הימים.

 

עם סיום הלימודים עבדה רחל במגוון תחומים: כ-25 שנה עבדה במערכת החינוך, מהגיל הרך ועד הגן. היא עבדה גם בנטפים כשרטטת, מרכזנית ובחשמלייה שם השליטה סדר ואף במכבסה.

רחל למדה בסמינר למורים הוראת למלאכה וסיימה את לימודיה עם תואר מורה.

 

כל חייה עסקה רחל באומנות: ציור, פיסול, קרמיקה, רקמה, סריגה, סריגה בחוטי טריקו, תפירה ולא בחלה גם בנגרות, יעידו על כך מאות ואף אלפי מעשי ידיה להתפאר.

היא הלבישה בזמנו את בנותיה לימים גם את נכדותיה. היא הייתה גננית מוכשרת, ואכן  הגינה  ליד הבית היא אחת היפות בקיבוץ.

 

את פטר בעלה הכירה רחל בטיול קבוצת נחשון להר הגבוה ומצודת עבדת. פטר היה מדריך מלווה, ליד המדריך יעקב רזון (לימים דר' יעקב רז).

זמן לא רב לאחר חזרתם הם היו לחברים. רחל ופטר מכירים למעשה 51 וחצי שנים ונשואים 49 שנים. לרחל ופטר שחר נולדו 3 ילדים ולהם 5 נכדים.

 

רחל נפטרה זמן קצר לאחר שחלתה, ביום ה' ה- 27 לאפריל 2017, ב' באייר תשע"ז.

 

יהי זכרה ברוך!

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב