חסר רכיב

פני מייזלס קורופטוה

פני מייזלס קורופטוה
ב בחשון תרפ"ח - ב בתשרי תשע"ו
28.10.1927 - 15.9.2015

נולדה ב- 28/10/ 1927  בעיר לובלין- פולין. בת בכורה מבין 2 אחיות למשפחה דתית. אב המשפחה עזב לארגנטינה- בואנוס איירס, במטרה להרוויח ולחסוך כסף להבאת המשפחה כולה.

בגיל 4 עלתה עם אמה לאונייה בדרך לארגנטינה, כך ניצלו חייה וחיי המשפחה המורחבת. מלבד דוד אחד שהגיע לישראל כל המשפחה נספתה בשואה.

פליסה התאקלמה, עזרה למשפחתה, למדה בשקידה ובלטה בציוריה המוקפדים, קיבלה פרסים ומילגה ללמוד ב"בית הספר הגבוה לאומנות" אך חלום זה לא הוגשם כיוון שהייתה צריכה לעזור בפרנסת המשפחה.

מאוחר יותר למדה קלדנות ועבדה כמזכירת השגריר הראשון של ארגנטינה בישראל, השגריר היה מעוניין להביא את פליסה איתו אך מחלתה של אימה והצורך לטפל בה, לא אפשרו לה זאת.

בגיל 30 הכירה את "ניטו", התאהבו וביחד הקימו בית ומשפחה. בשנת 1958 נולדה אסתר, ביתם הבכורה ובשנת 1961 נולדה אנליה. שניהם עבדו קשה מאוד לפרנסת המשפחה וחינוך הבנות.

לכל אורך השנים החינוך היהודי – ציוני היה משמעותי מאוד עבור פליסה ובליבה תמיד נשתמרה הכמיהה לעלות לארץ ישראל. בשנת 1978 עלתה אסתר ארצה, והקימה את משפחתה בקיבוץ חצרים. בשנת 1981 עלתה אנליה והקימה את משפחתה בקיבוץ כפר עזה. המרחק והגעגועים לבנותיהם ונכדיהם היה קשה מנשוא, ובשנת 1988 פליסה וניטו עלו לישראל והשתכנו בעיר באר שבע, שם היו מאוד מעורבים ופעילים בקרב קהילת עולי דרום אמריקה. בשנת 2002 נפטר ניטו ממחלה קשה. בכל השנים טיפלה בו פליסה באהבה רבה ובמסירות אין קץ. עם הגיעה לגיל 80 בקשה לעבור לחצרים ולחיות לצד אסתר ומשפחתה. בקיבוץ עבדה ב"קלטה" והצטיינה בסגירת אמפנדס. החיים בקיבוץ היו מאוד מספקים ומשמחים עבורה, היא הכירה את כולם, התייחסה לכל אחד שעבר על ידה ובעקר הקפידה להתייחס לכל ילד שנכרה בדרכה. הייתה מאושרת בקירבת נכדיה וניניה.

לימים בריאותה התרופפה ובשנה האחרונה נזקקה לסיוע של מטפלת צמודה.

נפטרה בביתה, בקיבוץ, בתאריך ב' תשרי תשע"ו ה- 15/9/2015.

 

יהי זכרה ברוך!

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב