חסר רכיב

ישראל (זולץ) מלחי

ישראל (זולץ) מלחי
- ל באדר תשס"ז
1929 - 19.3.2007

זולץ נולד בשנת 1929 בפולין. בגיל חמש עלה לארץ עם הוריו ואחותו שהשתקעו בתל אביב, שם עברה עליו ילדותו. בשנת 1945 הצטרף לגרעין הצופים שהלך לאפיקים, במסגרת הפלמ"ח. גרעין זה הקים בשנת 1946 את חצרים. זולץ היה חבר חצרים מיום הקמתה. בשנה הראשונה עבד, כמו כולם,  בהנחת קו המים מניר עם. לקראת מצור ומלחמה חפר עם חבר מאגר מים לקליטת מי הגשמים וזאת  בעזרת סקרייפר שנגרר על ידי זוג פרדות.

בקיץ 1948 נקרא לפקד על מחלקה של אנשי גח"ל בבית אשל הנצורה.הוא היה שם עד להסרת המצור, עם כיבוש באר שבע על ידי צה"ל.

בחצרים עבד בשלחין, וריכז את הענף שנים רבות. בעיות מליחות הקרקע העסיקו אותו מאוד. הוא למד בקורס למרכזי משק וגם חקלאות במדרשת רופין. היה חקלאי מסור ונבון, שרצה לרדת לעומקם של דברים. שלוש פעמים היה מרכז משק.

בשנת 1954 הקים משפחה עם מירה. לזוג נולדו שלושה ילדים, ניר, נורית ואלי. זכה לראות 13  נכדים. בשנת 1988, הביא את אמו לחצרים. 

בשנת 1968 הצטרף לעבודה בנטפים. עסק ביעוץ בנושאים של קרקע ומים ומציאת פתרונות לבעיות שהתעוררו עם הפצת שיטת ההשקיה בטפטוף בארץ ובעולם. פיתח כלים לעזרת החקלאים – מד סינון והידרוציקלון  זעיר. היתה לו הבנה מעמיקה בנושאי צמח-קרקע-מים, וניסיון עשיר בעבודה בשדה וכך הפך למומחה עולמי בנושאים אלה. קרא לפתור בעיות בכל מקום בו נפרשו טפטפות נטפים.

בשנת 2004 יצא לפנסיה. זמן לא רב אחר כך חלה ומצבו החמיר, עד שנפטר, ביום 19 במרץ 2007, ל' באדר תשס"ז.

                                                        יהי זכרו ברוך !

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב